Retur & reklamation

Ångerrätt

Vi vill att du ska bli nöjd med ditt köp! Du har därför 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Så här gör du för att returnera en vara till oss:

  1. Börja med att meddela oss att du vill returnera varor till oss genom att fylla i formuläret nedan eller skicka ett mejl till [email protected]. I ditt meddelande ska du skriva ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller.
  2. Packa varan/varorna väl. De ska vara oanvända och i sin ursprungliga förpackning.
  3. Returnera genom att posta till adress: Hörcentralen.se, Tyllsnäsvägen 4, 784 61 Borlänge.

När vi mottagit din retur betalar vi tillbaka beloppet. Ångerrätten gäller tyvärr inte då produkter som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du behöver alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Om du vill reklamera en vara ska du börja med att meddela oss, antingen via formuläret nedan eller på [email protected], där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och beskriver felet så utförligt du kan. Efter det tar vi kontakt med dig för att ta ärendet vidare. Vi står självklart för returfrakt vid godkända reklamationer.

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.